Dag drie - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu Dag drie - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu

Dag drie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Ka-Nwamitwa

Vandaag dezelfde klusjes als gisteren gedaan: eten klaarmaken voor de verschillende afdelingen in het centre, de was. 09.00 ontbijt. De naweeën van gisteravond, het avondje uit, waren nog zichtbaar. Ook hier is de uitslag van Brexit doorgedrongen. De engelsen die hier zijn, zijn geen van allen bloj met de uitslag. bob, de eigenaar houdt een vurig pleidooi voor Brexit..... Oefff politiek om half 10 's ochtends is toch wel erg vroeg. Om tien uur gasn we weer takken en seapots verzamelen om deze vervolgens weer uit te delen. Daarna is het tijd voor een rit naar de supermarkt. Een keer per week kun je naar de supermarkt om wat extra dingen te kopen.een welkom uitstapje, vooral voor degenen die hier al wat langer zijn. Het is overigens wel drie kwartier rijden naar de dichtsbijzijnde supermarkt. Dat geeft ongevaar aan dat we redelijk in de rimboe zijn. Als we terugkomen ben ik de middag vrij. Eens in de vier dagen ben je een middag vrij en kun je alles doen wat je wilt. Ik ga eerst even mijn blog bij werken en daarna ga ik naar Priscilla en Rita (overigens een mannetje ;) ), de twee struisvogels die hier rondlopen. Maffe beesten. Als ik aankom doet hij spontaan een paringsdans en hij blijft me achtervolgen. Ook wordt ik nog evrn begroet door rusty en apple, de twee ezels. Deze lopen vrij rond en houden van een 'hug'...
Als ik terugkom ga ik naar Monty's, het hok van de wat oudere baboons. Het blijft verassend hoeveel aandacht ze willen... En krijgen. Ik heb de tijd van mijn leven daar.
Daarna gaan we nog naar 'Georgie'. Daar zitten de vervet monkeys (zie mijn profielfoto) die uit quarantaine kwamen. Mijn eerste keer. Dan gaat het na 20 minuten mis als iemand net iets te hard 'au' zegt. Op dat moment voelen ze zich aangevallen, het groepsgevoel, als een wordt aangevallen is dat een aanval op allemaal. We moeten de kooi rustig verlaten. Dat is best lastig met vier apen die aan je hangen, en twee onder je shirt. Je moet ze letterlijk van je afschudden. Eentje was een beetje boos en ik werd in mijn vinger gebeten. Jeetje wat kunnen die beesten hard bijten! Gauw wat ontsmettingszalf halen. Dat wordt hier wel goed in de gaten gehouden.
Vanavond eten we Jambalay: heerlijk!
Nog even relaxen en dan morgen weer vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2016
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 2963

Voorgaande reizen:

20 Juni 2016 - 14 Juli 2016

Monkey Rehabilitation Centre - Limpopo

Landen bezocht: