Eerste dag Monkey Rehab Centre Riverside - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu Eerste dag Monkey Rehab Centre Riverside - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu

Eerste dag Monkey Rehab Centre Riverside

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Ka-Nwamitwa

Vanmorgen begon de dag om 05.45 uur! Snel douchen en een kop koffie. Daarna begint de babydienst en moeten 6 baby's melk krijgen. Een eitje, het zit er binnen een minuut in. Daarna moeten de hokken in het Quarantaine gebied schoongemaakt worden. Best een pittig klusje en het moet goed worden gedaan. Apen die binnen komen zitten 40 dagen in deze hokken in verband met eventuele ziektes. In een van de hokken zit mcKinley. Helaas kan ik geen foto laten zien, hij komt namelijk uit de Zoo en kan er niet tegen als je een foto van hem maakt. het is 09.00 uur en tijd voor ontbijt. werken maakt hongerig. Na het ontbijt gaan we terug naar het Quarantaine gebied. We gaan tijd doorbrengen met de baboons in een van de hokken. Een geweldige ervaring: ze zijn heel nieuwsgierig en zitten aan alles: ze likken je oren, trekken aan je haar zitten aan je ogen, wimpers, bijten in je vingers, alles om je beter te leren kennen. Het ging goed tot ik het hok uit ging en ze dat niet goed vonden en ik in mijn kuit werd gebeten. Om Half 12 gaan we met alle apen een wandeling gemaakt maken en ze zijn echt gehoorzaam. op een open plek mogen ze dan in de open natuur spelen. je merkt dat ze ervan genieten! Zo grappig. Daarna krijgen de nieuwelingen een introductiefilm te zien over het centre. Om 13.00 uur is het tijd voor lunch. Na lunch gaan we 2 uur in het hok van de baboons zitten en met ze spelen. Ze rennen als een dolle in het rond en springen op je, over je. en wat minder: er wordt een hoop gepoept en geplast. maar daarvoor dragen we poepshirts over onze kleding. Een paar keer gebeten, maar verder ging het goed en ook hier weer een super ervaring. Om 17.00 uur moeten de baby's nog een keer worden gevoedt en dan zijn we vrij. En nieuws: er is een nieuw aapje binnengekomen, een wees. erg leuk mannetje. 's avonds lekker spaghetti gegeten, spelletjes gedaan en weer vroeg naar bed.
ps. mijn koffer kwam vlak voor het avondeten en werd met gejuich ontvangen. gelukkig mijn eigen kleren? Tot morgen!??

• 23 Juni 2016 - 22:15

Els:

Hallo Mirjam,

Hoe gaat ie als ik je verslag lees heb je het reuze naar je zin ik vind het leuk om te lezen geeft een beetje een idee hoe het gaat hou je haaks en laat je niet op je kop zitten door die apen,

Gr. douwe en els

p.s. Met ma alles goed gaat elke dag iets beter ik hou haar op de hoogte