Dag 9 (30 juni 2016) - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu Dag 9 (30 juni 2016) - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 9 (30 juni 2016)

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Ka-Nwamitwa

Vandaag gaan we naar het Kruger National Park. Omdat we om 7 uur bij de Palaborwa gate willen zijn moeten we om half 6 vertrekken vanuit het Centre. Om kwart over 7 rijden we de Palaborwa gate binnen en gaat het spotten van de wilde dieren beginnen. Als eerste komen we een impala (soort hert) tegen. Daar lopen er hier wel honderden van rond dus die zullen we nog wel vaker zien de komende dagen. We zien al gauw de eerste zebra's en giraffen. Dan is het tijd om onze boterhammen op te eten, die we de vorige avond hebben klaargemaakt:
het smaakt goed. Daarna rijden we verder en niet veel later komen we een kleine kudde olifanten tegen die vlak voor ons de weg oversteken. Tegen het middag uur zijn we bij het Letaba Rest Camp. Tijd om de laatste souvenirs te kopen. Daarna vertrekken we naar een braaij-kamp waar we ons middag eten hebben: hamburgers. Iedereen helpt om ze klaar te maken. We laten het ons smalen. Vervolgens rijden we verder door het park en zien waterbuffels, nog meer zebra's en olifanten. Onderweg krijgen we veel informatie over het Kruger Park. Tegen 4 uur komen we aan in het Monapi Rest Camp, waar we overnachten. Daar gaan we een sunset drive doen. Het is al vrij vroeg donker en dan is het best lastig om wilde dieren te spotten.. Onderweg komen we olifanten, giraffen, springbokken en konijnen tegen. Vooral de zonsondergang is erg mooi. Als we terugkomen krijgen we te horen waar we slapen. Ik heb geluk.. Ik slaap in het huis en deel een kamer met nog iemand. De rest (10 man) slaapt op een slaapzaal. Als iedereen is gesetteld gaan we met de braaij starten. Het eten is heerlijk en we praten nog lang na over wat we allemaal hebben gezien.