Dag 6 (27 juni2016) - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu Dag 6 (27 juni2016) - Reisverslag uit Ka-Nwamitwa, Zuid-Afrika van Mirjam Hartog - WaarBenJij.nu

Dag 6 (27 juni2016)

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Ka-Nwamitwa

Vandaag is het Kiwi dag. Ik moet de hele dag op haar passen en voeden. Vannacht heeft ze redelijk doorgeslapen, althans ik heb heel vast geslapen, want in de kamer naast mij konden ze niet slapen omdat ze Kiwi constant hoorden. Om 05.15 uur werd ik uiteindelijk toch door haar gewekt... Ooeeff da's vroeg. Ze begint gelijk te huilen toen het licht aanging. En probeer haar dan maar eens stil te krijgen. Iedereen van Peacock Palace het huis waarin ik slaap was gelijk wakker. Om 06.00 ben ik maar een kop koffie gaan drinken om wakker te worden. Half 7 krijgt ze haar eerste flesje. Daarvoor moeten we naar de kliniek. Op de een of andere manier vindt ze dat niet leuk en begint te krijsen. Ik vraag of iemand anders haar flesje wil maken, dan kan ik buiten blijven staan. Het geven van het flesje gaat redelijk makkelijk, gelukkig maar. Dan gaat ze naar het hok Monty's en gaan wij dat schoonmaken. De baboons blijven dan gewoon in het hok zitten. Het blijft lastig, de baboons pakken steeds de borstels endoekjes af, waar we alles mee schoonmaken. Ook vinden ze het leuk om op de bezems te zitten, maar na drie kwartier zijn we klaar en is het hok schoon en hebben ze nieuw hooi en eten. Na het ontbijt gaan we lekker buiten spelen. Darwin, de nieuwe baboon, is ook buiten. Ze vinden het erg leuk om met elkaar te spelen.Kiwi is alleen een beetje ondeugend vandaag en loopt steeds weg. Om 12.30 is het tijd voor de volgende fles. Daar heeft ze niet veel zin in en ik geef het op. 's Middags was het erg relaxed, we hebben een beetje in de zon gelegen, geslapen en gespeeld. Om 17.00 uur zijn we klaar. 'S avonds eten we linzencurry want het is vleesloze maandag. 'Savonds hebben we nog een kampvuur gemaakt omdat er mensen vertrekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 2949

Voorgaande reizen:

20 Juni 2016 - 14 Juli 2016

Monkey Rehabilitation Centre - Limpopo

Landen bezocht: